نشست تخصصی زیست‌فناوری کویر، فرصت‌ها

نشست تخصصی یک‌روزه زیست‌فناوری کویر، فرصت‌ها در روز چهارشنبه 1 آبان 1398 به میزبانی دانشگاه سمنان در تالار دانش دانشکده علوم انسانی برگزار شد. این سمینار با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری در راستای چشم‌انداز توسعه گروه زیست‌شناسی و با حضور جمعی از مقامات محترم استانی، مسئولین دانشگاه، صاحبان صنایع و شرکت‌های زیست‌فناوری برگزار گردید.

محور اصلی این نشست تخصصی بحث و تبادل‌نظر در خصوص راهکارهای پیشبرد مأموریت محول شده توسط ستاد ملی زیست‌فناوری به دانشگاه سمنان بود. در این نشست، اساتید برجسته از دانشگاه‌های تهران، الزهرا و سازمان پژوهشهای علمی- صنعتی در رابطه با حوزه‌های زیست‌فناوری و میکروارگانیسم‌ها، زیست‌فناوری میکروبی و صنعت، زیست‌پالایی، فرآیندهای تخمیری، سیستماتیک و زیست‌فناوری گیاهی، گونه‌های نادر گیاهی و جانوری و تولید فراورده‌های نوترکیب به ایراد سخنرانی های تخصصی پرداختند و میزگردهای تخصصی با حضور تعدادی از شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان سیناکلون، پیشگامان انتقال ژن، پرسیس ژن، لاکتوژن و غیره برگزار شد.

اهداف برگزاری نشست:

  • آشنایی با دیدگاه متخصصین و بزرگان این حوزه برای بهره‌برداری مطلوب از میکروارگانیسم‌­های کویری در تولید فراورده‌های زیستی
  • استفاده از تجارب صاحبنظران برای بررسی فرصت‌ها، مشکلات و چالش‌­های پیشرو و راهکارها
  • آشنایی با روش‌­های مختلف تجاری‌سازی فرآورده‌های زیستی

باعث افتخار است که این نشست فرصت‌هایی ارزشمند در رابطه با راهکارهای موجود جهت پیشبرد هر چه بهتر مأموریت‌های محول شده به گروه و تسهیل همکاری‌های بالقوه فراهم ساخت.

 

کلمات کلیدی
گروه زیست‌شناسی
تهیه کننده:

گروه زیست‌شناسی